Kecskemét időjárás
HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT – Izgalmas beszélgetésen mutatták be az egyetem új kötetét
2024-03-12 kedd 21:42

Mi lehetne Kecskemét új szlogenje? Hogyan látják városunkat a nagyvilágban? Mi teheti boldoggá egy település lakóit? Hogyan lehet felépíteni a városmarketinget? Ilyen izgalmas kérdések kerültek szóba kedden délután a HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT című településmarketingről szóló tanulmánykötet ünnepélyes bemutatóján a Városháza Kada Elek termében.

HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT – Petőfi jól ismert verséről kapta a címét az a kötet, amely a Neumann János Egyetem gondozásában jelent, és összesen 18 településmarketinggel foglalkozó tanulmányt foglal magába. A hiánypótló kiadványnak kedden délután tartották ünnepélyes bemutatóját a Városháza Kada Elek termében.

Az eseményen házigazdaként Szemereyné Pataki Klaudia polgármester köszöntötte az érdeklődőket. Köszönetet mondott az egyetemnek és minden szakembernek, aki aktívan részt vett a kötet létrejöttében.

– Örülök annak, hogy kifejezetten Kecskemétről készült egy könyv, nem is akármilyen témában. A marketing ugyanis nélkülözhetetlen napjainkban, átszövi életünk minden területét. Ez a könyv újszerű módon mutatja be, hogyan kell egy városról gondolkodni – fogalmazott a polgármester. Azt is elmesélte, hogy amikor doktori disszertációját kezdte írni, ellátogatott az MTA regionális könyvtárába, ahol csodálkozva látta, hogy egyetlen könyv sincs kifejezetten Kecskemétről.

Csizmadia Norbert, az NJEA kuratóriumának elnöke az egyetem hosszútávú stratégiájáról beszélt köszöntőjében. Kiemelte, a Neumann-modell szerint az egyetem a gazdaság katalizátora is, éppen ezért ők most nem csak egy egyetemet, hanem egy élhető tudásvárost építenek Kecskeméten.

– Itt van a magyar világ közepe – kezdte köszöntőjét Tózsa István, az NJE Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Központjának vezetője. Kiemelte, központi helyzete miatta tőkevonzó szerepet tölt be Kecskemét, ami nem csak a gazdasági, a szellemi tőkére is igaz. Így jöhetett létre az országban elsőként a Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Központ, amely kiváló szakembereket foglalkoztat, és így születhetett meg ez a tanulmánykötet is. Tózsa István örömét fejezte ki, hogy Kecskemét polgármestere is felkarolta kezdeményezésüket. Megköszönte a szerzők, a szerkesztők és a kiadó munkáját, külön megemlítve Érsek-Csanád Alexandra tervezőt.

– Remélem, hogy a jövőben kiteljesedik a szerzők köre, a következő kötetek készítésébe helyi szakembereket is szeretnénk bevonni – mondta a könyvbemutatón Tózsa István szerkesztő.

A köszöntőket követően Árvai Zoltán, a Neumann János Egyetemért Alapítvány kommunikációs vezetője panelbeszélgetés keretében kérdezte Szemereyné Pataki Klaudia polgármestert, Csizmadia Norbert kuratóriumi elnököt és Piskóti Istvánt, a Településmarketing Központ professzorát. Szóba került többek között az is, mi lenne a tökéletes szlogen, ami visszaadja Kecskemét sokszínűségét. Felvetődött a kérdés, mit érezhetne Kada Elek, ha látna a jelen Kecskemétjét, és körbejárták Kecskemét - mint kapuváros – szerepét is.

A rendkívül izgalmas beszélgetésen a településmarketing számos aspektusába betekintést nyerhettek az érdeklődők, végül mindenki megkapta ajándékba a HÍRÖS VÁROS AZ AAFŐDÖN KECSKEMÉT című kötetet.

A témáról a KTV mai Kiemelő magazinjában beszélt Piskóti István.

Régebbi cikkek a Közélet rovatban...