Egyre többen veszik igénybe a közösségi közlekedést, évről évre nő az utazások száma, és ezzel együtt nő a vonaton, buszon elhagyott, gazdátlan holmik darabszáma is. Míg 2023-ban 21,5 ezer, 2024-ben már csaknem 23 ezer talált tárgy várta gazdáját a MÁV-csoportnál – csaknem felük hiába.
Az elhagyott tárgyakat már három éve közös adatbázisban kezeli a vállalatcsoport, így akár a vasúton, akár buszjáraton vagy -állomáson felejtettek valamit, az éjjel-nappal elérhető MÁVDIREKT-nél egyszerűen és gyorsan megtalálhatják értékeiket az utasok – írja közleményében a MÁV Zrt.
Továbbra is számos értéket hagynak el az utasok a vonatokon, buszokon – 2024-ben leggyakrabban telefont, kulcsot, táskát, kabátot, tárcát, szemüveget, fülhallgatót, de rollerre, bakelitlemezekre, autóülés-magasítóra és plüsselefántra is bukkantak a járműveken szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, busz-vezetők, a takarító személyzet vagy az utasok. Az elvesztett holmikat a vasút-, illetve buszállomások forgalmi irodáiban adják le megtalálóik, ahol a biztonságos kezelés érdekében a tartalmukat tételesen nyilvántartásba veszik, így kerülnek be az adatbázisba. 2024-ben a vonatokon 16 ezer, a buszokon közel 7 ezer, azaz összesen mintegy 23 ezer talált tárgyat rögzítettek, amelyből 12,5 ezer került vissza a tulajdonosához.
Azok, akik keresik és visszakapják a MÁV-csoportnál elhagyott értékeiket, mindig nagyon hálásak, sokszor személyesen vagy írásban köszönik meg a közreműködést. Egy utas például a január 23-án Debrecenből Tiszafüredre tartó vonat jegyvizsgálójának segítségével kapta vissza a vonaton megtalált és a debreceni pályaudvaron leadott táskáját. Mivel a munkavállaló nevét nem sikerült kiderítenie, a hálás utas a Facebookon mondott köszönetet ismeretlenül is a jegyvizsgálónak, aki – mint utólag kiderült –, a közösségi médiában is kereste a táska tulajdonosát.
Elvesztettem – hol keressem?
A MÁV-csoport 2022 tavasza óta vezeti közös adatbázisban a vonatokon és a buszokon, illetve az állomásokon elhagyott tárgyak listáját. Ezek a rögzítést követően egyből megjelennek a MÁVDIREKT rendszerében, ennek köszönhetően lényegesen könnyebb a talált tárgyak fellelése, függetlenül attól, hogy vonaton, buszon vagy valamely állomáson felejtette az utas. Elveszett értékeik után az éjjel-nappal hívható telefonszámok valamelyikén (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel (volt Telenor) hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) érdeklődhetnek a tulajdonosok. A visszaszolgáltatás a MÁVDIREKT által megadott helyszínen lehetséges. Az átvétel feltétele, hogy az elveszett tárgyat az utas a jellemzők megadása mellett egyértelműen be tudja azonosítani. A HÉV járművein és létesítményeiben talált tárgyakat a BKV kezeli.
Általánosságban elmondható, hogyha a tulajdonos személye nem azonosítható, a tárgyat az adott állomáson 8 napig, azt követően a kijelölt gyűjtőhelyeken általában 90 napig őrzik. A romlandó élelmiszereket természetesen csak rövid ideig tárolják, s ha senki sem keresi, megsemmisítik.
A talált tárgyak kezelésével kapcsolatos tudnivalókról a www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/elvesztettem-hol-keressem linken lehet tájékozódni - hívja fel a figyelmet közleményében a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
Fotó: MÁV
- 2025-02-04 19:43hiros.hu
- 2025-02-04 18:25hiros.hu
- 2025-02-04 17:37hiros.hu
- 2025-02-04 15:22hiros.hu
- 2025-02-04 14:18hiros.hu
- 2025-02-04 09:46hiros.hu
- 2025-02-04 20:24hiros.hu
- 2025-02-04 20:13hiros.hu
- 2025-02-03 20:26:03hiros.hu
- 2025-02-03 17:00:57hiros.hu
- 2025-02-03 15:38:01hiros.hu
- 2025-02-03 14:10:52hiros.hu
- 2025-02-03 13:38:05hiros.hu
- 2025-02-03 11:48:32hiros.hu
- 2025-02-03 11:08:59hiros.hu
- 2025-02-03 08:52:43hiros.hu
- 2025-02-02 18:19:00hiros.hu
- 2025-02-02 16:55:39hiros.hu
- 2025-02-02 14:27:00hiros.hu
- 2025-02-02 11:41:00hiros.hu
- 2025-02-02 10:22:40hiros.hu
- 2025-02-02 09:57:40hiros.hu